Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Οι Έλληνες μαθητές κατέκτησαν την 7η θέση στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Στο Σότσι της Ρωσίας, όπου διεξήχθησαν οι πρόσφατοι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες, πραγματοποιήθηκε η 11η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με θέμα: «Ρομπότ και Διάστημα». Εκεί, οι Έλληνες μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποδείξουν το πλούσιο ταλέντο και το επιστημονικό τους υπόβαθρο, αντιπροσωπεύοντας επάξια τη χώρα μας αφού κατάφεραν να ξεχωρίσουν σε ένα σύνολο 100 συμμετοχών από όλο τον κόσμο.

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Εξισώσεις τρίτου βαθμού

Η «εξίσωση» ενός χρησμού
Η αρχή της ιστορίας των εξισώσεων τρίτου βαθμού βρίσκεται στην καρδιά ενός φημισμένου προβλήματος των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών.
Το Δήλιο πρόβλημα, ή, αλλιώς, ο «διπλασιασμός» του κύβου, δηλαδή, η κατασκευή ενός κύβου με διπλάσιο όγκο από ένα δεδομένο κύβο, ήταν ένα γεωμετρικό πρόβλημα με, κάπως, ασαφή και μυστηριώδη προέλευση. Σύμφωνα με την εκδοχή που έδωσε ο μαθηματικός, φιλόσοφος και σχολιαστής των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών Θέων ο Σμυρναίος (τέλος 1ου – αρχές 2ου αιώνα μ.Χ.), τέθηκε διά μέσου ενός χρησμού.
Το 430 π.Χ., περίπου, ο θεός Απόλλωνας διαμηνούσε στους κατοίκους της Δήλου, σύμφωνα με τον χρησμό, ότι για να απαλλαγούν από τον λοιμό, που μάστιζε την πόλη τους, θα έπρεπε να «διπλασιάσουν» τον κυβικό βωμό του στο νησί.
Οι κάτοικοι, λόγω των δυσκολιών που συνάντησαν στην προσπάθειά τους να ικανοποιήσουν το αίτημα του θεού, ζήτησαν τη βοήθεια του Πλάτωνα. Ο Πλάτωνας τούς επισήμανε ότι ο θεός ήθελε, περισσότερο από το να «διπλασιαστεί» ο βωμός του ναού του, να τους δώσει, μ’ αυτόν τον τρόπο, ένα μάθημα για την παραμέληση των Μαθηματικών και, ιδιαίτερα, για την περιφρόνηση της Γεωμετρίας.

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Η μέτρηση του ύψους της Πυραμίδας του Χέοπα από τον Θαλή

Ο Θαλής ο Μιλήσιος γεννήθηκε στη Μίλητο της Μ. Ασίας περίπου το 624 π.Χ.. Ήταν ο πρώτος απ’ τους επτά σοφούς της αρχαιότητας, ο πρώτος Έλληνας φιλόσοφος και, ίσως, ο πρώτος μαθηματικός, αφού εισήγαγε την απόδειξη στη Γεωμετρία. Θεωρείται ότι διδάχθηκε Γεωμετρία στον τόπο γέννησής της, δηλαδή στην Αίγυπτο.
Ποια ανάγκη, όμως, είχε ωθήσει τους Αιγύπτιους στη δημιουργία των πρώτων γεωμετρικών εννοιών; Η απάντηση πρέπει να αναζητηθεί σ’ ένα πρόβλημα πρακτικής φύσης. Οι Αιγύπτιοι κάθε φορά που πλημμύριζε ο Νείλος, έπρεπε να αποκαταστήσουν τα σύνορα των ιδιοκτησιών τους. Αυτό τους οδήγησε στο να ανακαλύψουν ένα σύνολο εμπειρικών κανόνων με πρακτικές εφαρμογές, κυρίως, σε μετρήσεις επί του εδάφους:
«γη» + «μέτρηση» = «γεωμετρία».

Διημερίδα με θέμα « Τα Μαθηματικά είναι μαγεία» από το Καλαμαρί

 kagouro2015
Το  σχολικό  συγκρότημα  ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΡΙ  διοργανώνει σε  συνεργασία  με  τον  Σχολικό Σύμβουλο  Μαθηματικών  της Δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης κο Ανδρέα Πούλο,  διήμερο  γνώσης  και  ψυχαγωγίας. Η διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 24 και 25 Ιανουαρίου 2015 στις 09.00 ως 11.00 π.μ. για μαθητές και στις 11.30-13.30 μ.μ για Δασκάλους και Καθηγητές στις  εγκαταστάσεις  του,  με  τίτλο « Τα Μαθηματικά είναι μαγεία» .

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Οι ενδείξεις για να καταλάβετε ότι το παιδί σας είναι χαρισματικό στα μαθηματικά

Oι µαθητές που είναι προικισµένοι στα µαθηµατικά παρουσιάζουν ορισµένα χαρακτηριστικά γνωρίσµατα. Συγκεκριµένες δραστηριότητες στην τάξη µπορούν συχνά να αποκαλύψουν αυτά τα γνωρίσµατα. Χρησιµοποιήστε την παρακάτω κλίµακα που θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε εάν ένα παιδί είναι χαρισµατικό στα µαθηµατικά. Εάν επιτυγχάνει σε περισσότερα από τα µισά χαρακτηριστικά τότε απαιτείται µια βαθύτερη αξιολόγηση του µαθητή στα µαθηµατικά. Ο µαθητής:

Εκπληκτικά έργα τέχνης πάνω στο χιόνι εμπνευσμένα κυρίως από τα μαθηματικά.



Εδώ και μία δεκαετία ο Simon Beck διακοσμεί τις Άλπεις φτιάχνοντας μοναδικά σχέδια στο χιόνι εμπνευσμένα κυρίως από τα μαθηματικά.

Για κάθε ένα από αυτά τα σχέδια χρειάζεται περίπου 11 ώρες. Κάθε χειμώνα φτιάχνει περίπου 30 σχέδια στο βόρειο ημισφαίριο, κυρίως στις Άλπεις.

Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε για πλάκα πριν δέκα χρόνια και πλέον είναι η κύρια ασχολία του. «Όταν έχεις ένα λευκό χαρτί, θέλεις να ζωγραφίσεις κάτι. Οπότε, το να σχεδιάσω στο χιόνι φαινόταν σαν κάτι φυσικό».