Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016
Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016
Τα μαθηματικά που δυσκολεύουν ακόμα και τους... επιστήμονες του CERN
Ενα από τα βασικά εργαλεία των θεωρητικών, σε αυτή τη δύσκολη προσπάθεια, είναι τα διαγράμματα Feynman.
Σε ένα τέτοιο διάγραμμα, τα σωματίδια συμβολίζονται με γραμμές, ενώ οι
τομές των γραμμών είναι τα σημεία της σύγκρουσης. Από οποιαδήποτε τομή,
προκύπτουν νέα σωματίδια. Σαν ένα δέντρο που σχηματίζει συνεχώς
παρακλάδια. Οι θεωρητικοί συλλέγουν όλα τα πιθανά σενάρια που μπορούν να
συμβούν σε ένα πείραμα και συνεχίζουν υπολογίζοντας, μέσω μιας πολύ
περίπλοκης διαδικασίας, την πιθανότητα να πραγματοποιηθούν. Αν αυξηθεί ο
αριθμός των σωματιδίων, τότε
Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016
Ήδη από το νηπιαγωγείο τα αγόρια υπερτερούν στα Μαθηματικά
Oι δάσκαλοι -πιθανώς λόγω κάποιας προκατάληψης- έχουν μια τάση, ήδη από την πρώτη δημοτικού, να βάζουν χειρότερους βαθμούς στα κορίτσια στο μάθημα των μαθηματικών, ακόμη και όταν οι επιδόσεις τους ουσιαστικά δεν διαφέρουν από εκείνες των αγοριών
Το χάσμα στις επιδόσεις στα μαθηματικά ανάμεσα στα δύο φύλα αρχίζει να φαίνεται από το νηπιαγωγείο κιόλας, γίνεται πιο ορατό στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και επιμένει στις επόμενες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Μάλιστα αυτή η «ψαλίδα» είναι πιο αισθητή όχι τόσο στον μέσο όρο των μαθητών, όσο μεταξύ των κορυφαίων στις μαθηματικές επιδόσεις, όπου τα αγόρια υπερτερούν σαφώς, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016
Οι μαθηματικοί διαγωνισμοί Υπατία και Θαλής στην Ημαθία
Το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016
διεξήχθη με επιτυχία ο 77ος μαθηματικός
διαγωνισμός «ΘΑΛΗΣ». Ταυτόχρονα διεξήχθη και ο 9ος διαγωνισμός «ΥΠΑΤΙΑ»
για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου, τον οποίο διοργανώνει το
Παράρτημα Ημαθίας της ΕΜΕ σε συνεργασία με την Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας.
Στα τρία εξεταστικά
κέντρα της Ημαθίας (Αλεξάνδρεια, Βέροια και Νάουσα) συμμετείχαν 355 μαθητές.
Στα θέματα του διαγωνισμού
ΥΠΑΤΙΑ διαγωνίστηκαν και πολλοί μαθητές από τον Έβρο, την Κοζάνη, την Πέλλα,
την Πιερία και τη Φλώρινα με τη συνδρομή των παραρτημάτων της ΕΜΕ και των
Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η Διοικούσα Επιτροπή του
Παραρτήματος Ημαθίας της ΕΜΕ εκφράζει την ικανοποίησή της για τη μεγάλη
συμμετοχή.
Σ υ γ χ α ί ρ ε ι
τους μαθητές και τις μαθήτριες που πήραν μέρος στους
διαγωνισμούς