Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Πώς συμβάλλουν οι γονείς στο άγχος για τα μαθηματικά

Νέα έρευνα έδειξε ότι το άγχος των γονέων για τα μαθηματικά επηρεάζει τις επιδόσεις των παιδιών τους στο συγκεκριμένο μάθημα.

 

Οι γονείς μπορούν να μεταδώσουν στα παιδιά άγχος για τα μαθηματικά και κακή επίδοση στο συγκεκριμένο μάθημα, αναφέρει νέα έρευνα.
Ο ερευνητής Sian Beilock, σημείωσε ότι η νέα έρευνα υποδεικνύει ότι αν ένας γονέας δηλώνει ότι δεν του αρέσουν τα μαθηματικά ή ότι η συγκεκριμένη επιστήμη του φέρνει νευρικότητα, τα παιδιά λαμβάνουν το μήνυμα το οποίο έχει συνέπειες στην επιτυχία τους.
Ο Beilock είναι καθηγητής ψυχολογίας στο University of Chicago.

Ερευνητές αξιολόγησαν τις επιδόσεις στα μαθηματικά, 438 μαθητών πρώτης και δευτέρας τάξης. Ρώτησαν επίσης τους γονείς για τα επίπεδα άγχους όσον αφορά τα μαθηματικά και πόσο συχνά βοηθούσαν τα παιδιά με το διάβασμα των μαθηματικών.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι παιδιά γονέων που αγχώνονταν με το συγκεκριμένο μάθημα έμαθαν λιγότερα μαθηματικά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και ήταν πιο πιθανό να εμφανίσουν άγχος για το συγκεκριμένο μάθημα αν οι γονείς τους τα βοηθούσαν συχνά με το διάβασμα των μαθηματικών.
Η ερευνήτρια Susan Levine, δήλωσε ότι γονείς που αγχώνονται με τα μαθηματικά μπορεί ενδεχομένως να είναι λιγότερο αποτελεσματικοί στο να εξηγήσουν έννοιες της συγκεκριμένης επιστήμης στα παιδιά και μπορεί να μην ανταποκρίνονται καλά όταν τα παιδιά κάνουν ένα λάθος ή λύνουν ένα πρόβλημα με νέο τρόπο. Η σχέση μεταξύ του άγχους των παιδιών και των γονέων για τα μαθηματικά συνδέεται περισσότερο με τη συμπεριφορά παρά με γενετικούς λόγους, δήλωσαν οι Beilock και Levine.
Το εύρημα δείχνει προς την κατεύθυνση της ανάγκης για παρεμβάσεις που θα εστιάζουν στη μείωση του άγχους των γονέων για τα μαθηματικά και της σκιαγράφησης των ικανοτήτων τους όσων αφορά τη βοήθεια που δίνουν.
Προηγούμενη έρευνα της ίδιας ομάδας, ανακάλυψε ότι όταν οι δάσκαλοι αγχώνονται για τα μαθηματικά οι μαθητές μαθαίνουν λιγότερα (μαθηματικά) κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό ‘’Psychological Science.’’

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου