Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

3ο Παιχνίδι Λογικής – «LogiGame»



Σας ενημερώνουμε ότι το ΕΠΕΣ του Σχολείου μας, σε συνεργασία και με την υποστήριξη της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει το 3ο Διασχολικό Παιχνίδι Λογικής – «LogiGame» με τη συμμετοχή μαθητών όλων των τάξεων δημόσιων και ιδιωτικών Γενικών Λυκείων και μαθητών Γ Γυμνασίου που ανήκουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.


Το Παιχνίδι Λογικής LogiGame θα διεξαχθεί την Κυριακή 17 Απριλίου 2015 και ώρα 11.00 (ώρα προσέλευσης: 10.30) στις εγκαταστάσεις του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης.

Η Επιστημονική Επιτροπή
του Διαγωνισμού απαρτίζεται από τους παρακάτω:

1.       Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικό, 1ο Π.Π. Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος».

2.       Γραμματικοπούλου Αρχοντία, Μαθηματικό, 1ο Π.Π. Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος».

3.       Πούλο Ανδρέα, Σχολικό Σύμβουλο Μαθηματικών Δ.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης.



Η Οργανωτική Επιτροπή του Διαγωνισμού αποτελείται από τους: 

1.       Ανανιάδη Παναγιώτη, Περιφερειακό Διευθυντή Α΄Βάθμιας και Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,

2.       Αποστολίδη Απόστολο, Διευθυντή Β΄Βάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης,

3.       Φριλίγκο Στυλιανό, Διευθυντή του 1ου Π.Π. Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος»,

4.       Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικό του 1ου Π.Π. Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος»,

5.       Γραμματικοπούλου Αρχοντία, Μαθηματικό του 1ου Π.Π. Γ.Ε.Λ. «Μανόλης Ανδρόνικος»,

6.       Εθελοντές μαθητές του 1ου Π.Π. ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος».



Έπαθλα Παιχνιδιού Λογικής

Για τους μαθητές των τριών πρώτων σχολείων (3x3=9) θα δοθεί από ένα βιβλίο του χορηγού του παιχνιδιού.





Τα σχολεία που επιθυμούν να συμμετέχουν στο Διαγωνισμό, παρακαλούνται μέχρι την Παρασκευή 1 Απριλίου 2016  να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά  την αίτηση συμμετοχής στη σελίδα: http://goo.gl/forms/8a9WZNW6gl



ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΛΟΓΙΚΗΣ

Α΄ ΦΑΣΗ
Οι μαθητές διαγωνίζονται σε ομάδες των τριών ατόμων (σε περίπτωση που την ημέρα του διαγωνισμού προκύψει κάποιο πρόβλημα με ένα μέλος από τα τρία η ομάδα δύναται να διαγωνισθεί και με δυο παίκτες). Σε κάθε αίθουσα διαγωνίζονται περίπου 6-8 ομάδες μαθητών. Τα θέματα είναι κοινά για όλες τις ομάδες σε όλες τις αίθουσες. Τα θέματα – ερωτήσεις είναι 5. Τρόπος βαθμολόγησης: 2 βαθμοί για κάθε σωστή απάντηση, 0 βαθμοί σε περίπτωση που δεν δοθεί καμία απάντηση, -1 βαθμός για λάθος απάντηση. Από κάθε αίθουσα προκρίνεται στην Γ΄ Φάση μία ομάδα. Οι υπόλοιπες παίρνουν μέρος στη Β΄ Φάση, «Δεύτερη Ευκαιρία». Σε περίπτωση ισοβαθμίας οι ισοβαθμήσαντες καλούνται σε έναν «γύρο ταχύτητας», όπου πρέπει να απαντήσουν σε μία ερώτηση. Αυτός που απαντά πρώτος και σωστά περνά στην επόμενη φάση.
Β΄ ΦΑΣΗ – ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Στη φάση αυτή συμμετέχουν οι ομάδες που δεν προκρίθηκαν στην Α΄ Φάση. Διεξάγεται με τον ίδιο τρόπο με την προηγούμενη. Από αυτήν την φάση περνούν στον ημιτελικό 1 ομάδα από κάθε αίθουσα.
Γ΄ ΦΑΣΗ – ΗΜΙΤΕΛΙΚΟΣ
Διεξάγεται με τον ίδιο τρόπο με τις προηγούμενες φάσεις με θέματα αυξημένης δυσκολίας, αλλά και πάλι από όλες τις κατηγορίες ερωτήσεων. Από αυτήν την φάση περνούν στον τελικό 2 ομάδες από κάθε αίθουσα.
Δ΄ ΦΑΣΗ – ΤΕΛΙΚΟΣ
Νικητές ανακηρύσσονται οι τρεις ομάδες που θα συγκεντρώσουν τους περισσότερους βαθμούς. Σε περίπτωση ισοβαθμίας οι ισοβαθμήσαντες καλούνται σε έναν «γύρο ταχύτητας».

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΛΟΓΙΚΗΣ
Ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει ερωτήσεις λογικής και γρίφους πολλαπλής επιλογής. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις προβάλλονται στον διαδραστικό πίνακα και πρέπει να απαντηθούν σε συγκεκριμένο χρόνο στο απαντητικό φύλλο της ομάδας. Οι υπεύθυνοι των αιθουσών κυκλώνουν με κόκκινο τις απαντήσεις των ομάδων στα φύλλα τους, ώστε να μην αλλάξουν κατά τη διάρκεια της δημοσιοποίησής τους μέσα στην τάξη.

Παράδειγμα Γρίφου: Τα προβλήματα γρίφων έχουν ως σκοπό να αναδείξουν την ικανότητα των μαθητών να σκέφτονται δημιουργικά, να κατανοούν και να κάνουν λογική χρήση εννοιών πλαισιωμένες με λέξεις.

«Ένας Παοκτσής, ένας Αρειανός και ένας Ηρακληδέας κάνουν τη βολτούλα τους στο Λευκό Πύργο και συζητάνε… Ο ένας φοράει μαύρα ρούχα, ο άλλος κίτρινα και ο άλλος μπλε. Λέει κάποια στιγμή ο Αρειανός:

-        Ρε σεις… έχετε προσέξει ότι σήμερα κανένας απ’ τους τρεις μας ΔΕΝ φοράει το χρώματα της ομάδας του;

-          Ε… και… σιγά το πράγμα

Απαντά αυτός που φορούσε μπλε. Τι ρούχα φορούσαν άραγε οι φίλοι μας;»
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: 
1)      Ο Παοκτής Μαύρα, Ο Αρειανός Μπλε και ο Ηρακλειδέας Κίτρινα

2)      Ο Παοκτής Μπλε, Ο Αρειανός Μαύρα και ο Ηρακλειδέας Κίτρινα

3)      Ο Παοκτής Μπλε, Ο Αρειανός Κίτρινα και ο Ηρακλειδέας Μαύρα

4)      Ο Παοκτής Κίτρινα, Ο Αρειανός Μπλε και ο Ηρακλειδέας Μαύρα


Παράδειγμα Αφηρημένης Λογικής:
 Τα παραδείγματα αφηρημένης λογικής έχουν ως σκοπό να αναδείξουν την δυνατότητα ανάπτυξης συλλογισμών των μαθητών αποφορτισμένες από κοινωνικές ιδέες.

«Ποιο σχήμα συμπληρώνει την παρακάτω σειρά;»

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

         Α                Β                 Γ                 Δ  

Παράδειγμα Αριθμητικής Λογικής. 
 Τα παραδείγματα αριθμητικής λογικής έχουν ως σκοπό να αναδείξουν την δυνατότητα αριθμητικών συλλογισμών των μαθητών.

Στην Α τάξη ενός Αθλητικού Λυκείου φοιτούν 100 μαθητές. Από αυτούς οι 90 παίζουν μπάσκετ, οι 90 παίζουν ποδόσφαιρο και οι 90 παίζουν βόλεϊ. Ποιος είναι ο μικρότερος δυνατός αριθμός μαθητών που παίζουν και τα 3 αθλήματα;
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: 
1)      90
2)      85
3)      75
4)      70


Περισσότερες πληροφορίες καθώς και θέματα από τους προηγούμενους δυο διαγωνισμούς LogiGame μπορείτε να αναζητήσετε στον ιστότοπο http://logilexigame.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου