Το Μουσείο Ηρακλειδών προσκαλεί τα παιδιά στο MathemARTics Camp 2015 και τους υπόσχεται ότι θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουν τα μαθηματικά
O καλύτερος τρόπος για να αγαπήσει ένα παιδί τα μαθηματικά είναι να τα γνωρίσει μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργική απασχόληση. Με αυτό το σκεπτικό, τα θερινά ολοήμερα εργαστήρια MathemARTics Camp που οργανώνει το Μουσείο Ηρακλειδών δέχονται παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού μέχρι τις 31 Ιουλίου. Οι έξι αυτοτελείς κύκλοι, με τον καθένα να έχει διάρκεια μια εβδομάδα, προσφέρουν στα παιδιά πολλές ώρες δημιουργίας, χαράς και γνώσης μέσα από πρωτότυπα βιωματικά εργαστήρια με άξονα το τρίπτυχο «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά». Κάθε κύκλος είναι αυτοτελής με μοναδικό περιεχόμενο, και κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να συμμετέχει σε όσους κι όποιους κύκλους επιθυμεί.Το Βασικό πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινά τα εργαστήρια: Μαθηματικά σαν Παιχνίδι, Παιχνίδια Λόγου και Σκέψης, Εικαστικά, Μουσικοκινητική Αγωγή, Αγγλικά σαν Παιχνίδι (Creative English Learning και Exploring English through Sciences), Εργαστήριο Φιλοσοφίας για παιδιά. Στο Προαιρετικό πρόγραμμα θα πραγματοποιούνται τα εξής εργαστήρια: α) STEM: «Λιλιπούτειοι Μηχανικοί» και Εκπαιδευτική Ρομποτική «WeDo» από την WROHellas σε δύο τμήματα (Νήπια, Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄), κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, με επιπλέον κόστος 40 ευρώ/κύκλο, και β) πρόγραμμα αρχιτεκτονικής για παιδιά ARRKI από τον ΑΚΤΟ σε τρία τμήματα (Νήπια-Α΄ Δημοτικού, Β΄-Γ΄ Δημοτικού και Δ΄-ΣΤ΄ Δημοτικού), κάθε Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη, με επιπλέον κόστος 60 ευρώ/κύκλο.
Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί στο παιδί η ευκαιρία να αναπτύξει διερευνητικές νοητικές ικανότητες σ’ ένα περιβάλλον ελεύθερης έκφρασης και άτυπης μάθησης, με την εμψύχωση μιας ειδικά εκπαιδευμένης ομάδας μαθηματικών, φιλολόγων, μουσικών και εικαστικών, και με υπεύθυνο μουσειοπαιδαγωγό για κάθε τμήμα.
Λίγα λόγια για τα μαθήματα
Μαθηματικά σαν Παιχνίδι: Ένα καινοτόμο πρόγραμμα, δομημένο γύρω από την έννοια της έρευνας. Στόχος είναι να αντιληφθούν τα παιδιά πώς λειτουργεί ο πραγματικός κόσμος. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο, απλό σύστημα δόμησης, οι συμμετέχοντες θα κατασκευάσουν μηχανικά συστήματα, θα εξερευνήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους, θα ανακαλύψουν τους νόμους που διέπουν την κίνησή τους –χρησιμοποιώντας τα μαθηματικά ως «εργαλείο» για τη διατύπωση αυτών των νόμων και κατανοώντας με αυτόν τον τρόπο την αναγκαιότητά τους–, και θα εμβαθύνουν στις διάφορες μορφές ενέργειας. Τέλος, θα φιλοτεχνήσουν τις κατασκευές τους, εισάγοντας έτσι το προσωπικό-υποκειμενικό στοιχείο τους: για το πώς δηλαδή, η αισθητική τους αντίληψη, θα ήθελε να είναι διακοσμημένη η μηχανική κατασκευή τους.Παιχνίδια Λόγου και Σκέψης: Με όχημα τον προφορικό λόγο και τη δημιουργική σκέψη, οι κύριοι στόχοι του εργαστηρίου είναι: Η ικανότητα αποτελεσματικής έκφρασης και επικοινωνίας, η αγωγή του ακροατή, η αναζήτηση του κατάλληλου ύφους και των λέξεων που αρμόζουν σε κάθε περίσταση, η ικανότητα παραγωγής πρωτότυπων ιδεών και η σύνθεση όλων αυτών σε καλλιτεχνική δημιουργία. Την ενότητα σχεδίασαν και πραγματοποιούν μέλη της Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.
Εικαστικά: Καλλιτεχνικό εργαστήριο με μαθηματικό υπόβαθρο, που έχει ως στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας και τη διεύρυνση της αντιληπτικής ικανότητας του παιδιού μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες (ζωγραφική, κατασκευές, κ. ά.).
Μουσικοκινητική Αγωγή: Τα παιδιά κατανοούν ότι η μουσική είναι παντού γύρω μας και ότι μπορούν να μετέχουν στη διαδικασία της μουσικής δημιουργίας με απλό και ευχάριστο τρόπο. Έτσι, αποκτούν σημαντικά εφόδια για την καλλιέργεια της αισθητικής τους αντίληψης και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους. Σε συνεργασία με τον Ελληνικό Σύλλογο Μουσικοκινητικής Αγωγής CARL ORFF.
Αγγλικά σαν Παιχνίδι (Creative English Learning και Exploring English through Science): Τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο της επιστήμης και μαθαίνουν αγγλικά μέσα από δημιουργικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες (θέατρο, ζωγραφική, τεχνολογία), που σκοπό έχουν να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους στο χειρισμό της γλώσσας, τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο. Το μάθημα διδάσκεται στο πλαίσιο της ενότητας «Παιχνίδια Λόγου και Σκέψης».
Εργαστήριο Φιλοσοφίας για παιδιά: Τι σημαίνει αυτό το έργο; Τι αξία έχει; Γιατί κάποια έργα μού αρέσουν πολύ ενώ άλλα καθόλου; Είναι απαραίτητη η τέχνη στη ζωή; Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου τα παιδιά θα εξερευνήσουν φιλοσοφικά αυτά τα ερωτήματα, συζητώντας κριτικά και δημιουργικά έργα σπουδαίων καλλιτεχνών, με σκοπό να κατανοήσουν καλύτερα την εμπειρία της τέχνης και τη σχέση της με την επιστήμη και τη ζωή. Η ενότητα αποτελεί προϊόν συνεργασίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ (επιστημονική ομάδα διδακτικής της φιλοσοφίας) και το Μουσείο Ηρακλειδών. Τα παιδιά θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου