Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Το μηδέν ως κάτι !!!!


Ώσπου το μηδέν ανακαλύφθηκε. Από ποιους, δεν ξέρουμε ακριβώς. Ίσως ήταν οι Μάγιας, οι Άραβες ή οι Ινδοί ή και οι τρεις, που το πήραν πρώτοι στα σοβαρά και το σημείωσαν σαν «κάτι».
Για τους Έλληνες μαθηματικούς, τον Ευκλείδη, τον Πυθαγόρα, το μηδέν δεν είχε ύπαρξη και άρα δεν υπήρχε σημάδι, αριθμός, σύμβολο, που να το καθορίζει.
Στην Ευρώπη έφερε το μηδέν ένας Ιταλός, ο Λεονάρντο Πισάνο, δασκαλεμένος από Άραβες μαθηματικούς. Το καλλιτεχνικό του ήταν Φιμπονάτσι και το 1202 αντικατέστησε το δύστροπο λατινικό σύστημα αρίθμησης με το αραβικό που έχουμε μέχρι σήμερα. Αλλά, ακόμα και τότε, ο Φιμπονάτσι, θεωρούσε τα νούμερα από το 1 έως το 9 ως «αριθμούς», ενώ το 0 το αποκαλούσε «σημείο», ένας μαθηματικός ρατσισμός αδιανόητος στις μέρες μας που ο μισός, κυριολεκτικά, πολιτισμός μας είναι φτιαγμένος από μηδενικά.
Σκεφτείτε τα άπειρα μπιτ των ηλεκτρονικών υπολογιστών, τα οποία κινούν την παγκόσμια οικονομία, που δεν είναι τίποτα άλλο από ατέλειωτες σειρές άσσων και μηδενικών. Και το μηδέν, όπως γνωρίζετε, είναι αχόρταγο, ένας μαθηματικός πλεονέκτης που τα θέλει όλα και όλα τα καταστρέφει. Πολλαπλασιάστε όποιο νούμερο θέλετε με το μηδέν και θα πάρετε αποτέλεσμα μηδέν. Διαιρέστε το με το μηδέν και θα λάβετε το άπειρο. Προσθέστε του κάτι και εκείνο θα αδιαφορήσει και θα σας αφήσει να μυρίζετε τα νύχια σας για το πού εξαφανίστηκε τόσο μυστηριωδώς. Δεν είναι πάντα έτσι, όμως.
Πολλές φορές το μηδέν, διά της απουσίας του, μπορεί να δημιουργήσει πλήθος προβλημάτων. Θα θυμάστε  τη σύγχυση που κατέλαβε τους διοργανωτές των πάρτι της «χιλιετίας». Πότε άρχιζε η δεύτερη χιλιετία; Το 2000 ή το 2001; Εξαρτάται από το πότε γεννήθηκε ο Χριστός. Το έτος 1 ή το έτος 0; Όταν φτιάχτηκε το ημερολόγιο που χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα δεν υπήρχε μηδέν. Άρα, ο Χριστός στη γέννησή του ήταν ήδη 1 έτους και άρα κερδίζει το έτος 2000 ως το πρώτο έτος της νέας χιλιετίας. Αν όμως πάρουμε σοβαρά το μηδέν, τότε η πρώτη χρονιά του 21ου αιώνα είναι αναμφίβολα το έτος 2001!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου